Skip to content

Debbie in Paris

5/5

Vond je dit bericht leuk? Deel het dan met vrienden. Merci alvast!

Ons eerste reisje van 2022

Woehoew! Eind januari 2022 ging ik samen met mijn vriend naar Parijs. Oorspronkelijk ging er naartoe voor een beurs, maar deze werd last-minute gecancelled. Ach, zo erg was dat niet want ik had daarnaast toch al een veel te uitgebreide snack planning gemaakt. Het ging nog steeds krap worden om alles te kunnen doen, maar goed waar een wil is daar is een weg. We verbleven er redelijk kort van 21 tot 23 januari. Tijdens de fashionweek van Parijs maar dat had ik daar pas door. Maar goed, ik ben dan ook geen fashionblogger anders zou dat wel een enorme blunder geeweest zijn.

Be prepared

Omdat we maar 2 nachten in Parijs verbleven had ik op voorhand alles al opgezocht en de meeste restaurants vastgelegd. Dat bleek geen overbodige luxe aangezien al enkele zaken volzet waren. Restaurants die ik initieel wou boeken waren balagan en maison rose maar deze zaten al volledig vol.

Ook giraffe was volzet, maar daar kregen we 3 dagen op voorhand de melding dat we toch konden komen. Je kan hieronder op de map een overzicht vinden van alle restaurants die je eens kan bezoeken, maar hieronder lijst ik op welke we tijdens dit weekend bezochten. Ja ik noem het bezoeken, want het is voor mij telkens een uitstap op restaurant gaan. Het leukste dat er is.

Onze snack route

Onze dag startte altijd vanuit hotel la comtesse. Een super centraal gelegen hotel vlakbij de eiffeltoren en als je wil kan je ook een kamer boeken met uitzicht erop. Maar daar betaal je natuurlijk ook wel de juiste prijs voor. Wij namen een kamer met zijdelings uitzicht, al moest je daar wel bijna je nek voor verrekken maar voor de rest was het wel heel prima en de perfecte uitvalsbasis. Hieronder een overzicht van waar onze magen ons naartoe hebben geleid. En ja, ik heb het in de exacte volgorde opgelijst omdat dit vanuit ons hotel de beste route telkens was met nog wat bezienswaardigheden.

Wil je meer plekjes te weten komen, ook buiten Parijs? Bekijk dan zeker eens mijn volledige snackmap: Snackmap – Goestingske

Pink mamma: als je even wat research doet over restaurants in Parijs zal dit zeker aan bod komen. Eigenlijk zijn hiervan veel filialen ontdekten we, maar ze hebben allemaal een andere naam. Het is er leuk zitten, wel dicht op elkaar maar dat mag als je pizza eet vind ik. Uiteraard kan je ook voor een tafel vragen. Zie wel dat je zeker naar het juiste filiaal stapt, want wij waren naar de foute gegaan. Daar heb je dus meteen de verklaring waarom we aan de bar zaten. Ik nam de pizza met truffel en vooraf namen we wat charcuterie als voorgerechtje. Dit was allebei heel lekker!

Meer info: Pink Mamma (bigmammagroup.com)

Plaza Athenée: Nee, hier heb ik zeker en vast niet geslapen aangezien een overnachting hier min. €1500 kost en het toch ook naar mijn inziens te stijf is. We dronken er een koffie, van jawel, 12 euro het stuk. Er zat wel een gebakje bij, uhum. Toch vond ik het zeker eens de moeite om gezien te hebben want ze hebben een prachtige binnentuin en de kans op internationale sterren spotten is ook redelijk groot. Wij zagen er J Balvin, we konden niet naast zijn lift uittrede kijken. Geen zorgen, ik moest hem ook googelen.

Meer info: Hôtel Plaza Athénée – 5-star luxury hotel | Dorchester Collection

Sauvage

Maison sauvage: dit brunch plekje zag ik overal online passeren, ook mede door de mooie buitenkant. Helaas bleef het daar bij voor mij. Ik at hier een pasta met truffel, maar die was echt slecht. Misschien gewoon een verkeerde keuze, maar de truffel smaakte amper, was gewoon wat pasta en hamblokjes. De buitenkant was wel leuk en de toast avocado leek wel goed, maar je zit buiten ook echt extreem dicht op elkaar dus zou het niet aanraden.

Meer info: Maison Sauvage – Restaurant (maison-sauvage.fr)

Cafe de flore: dit is wellicht één van de bekendste adresjes in Parijs. De kans is groot dat je even moet wachten alvorens je kan zitten, maar bij ons ging het heel snel. Wij dronken er enkel iets aangezien onze dag al goed gevuld was. Het was zeker niet slecht, maar ik vond er ook echt wel niets bijzonder aan en je betaalt er ook stevig. Het is wel het favoriete adresje van veel bekende personen.

Meer info: Menu – Café de Flore (cafedeflore.fr)

Little red door: deze bar staat op nr. 13 van de 50 beste bars ter wereld, dus hier moest ik eens geweest zijn. De eerste keer probeerden we er ‘s avonds rond 10u naartoe te gaan maar toen stond er echt een lange rij dus zijn we meteen teruggekeerd. De volgende dag gingen we tegen het openingsuur (16 uur) en toen was het geen probleem. Wel kan ik je al waarschuwen dat je langst de linkerkant binnen gaat en niet de rode deur zelf, wij hebben hier aan staan sleuren tot ze kwamen helpen.

Meer info: Home | Little Red Door (lrdparis.com)

Girafe: dit restaurant heeft het allermooiste zicht op de eiffeltoren, althans in de zomer toch. Als je hier naartoe gaat reserveer je best op voorhand want anders zal je geen plek hebben. Als je binnen zit en zicht wil hebben op de eiffeltoren moet je dit expliciet vragen want er zijn maar enkele plekjes die langst binnen zicht op hebben én bel ervoor want bij ons gebruikte ze het excuus dat we online gereserveerd hadden en het daarom niet ging (vreemd). Goed, buiten dat was het wel een heel mooi interieur en het eten en de bediening was ook top. En ik vond het eigenlijk ook nog wel meevallen van prijs voor de locatie. Heel lekker gegeten!

Meer info: Girafe Paris – Girafe (girafe-restaurant.com)

Bambini: hier hebben we enkel iets gedronken. Het was leuk om eens geweest te zijn vanwege het interieur, maar wel groot dus als je naar iets intiem op zoek bent zou ik hier niet naartoe gaan. Wel hebben ze een heel uitgebreide bar achteraan en de keuken is Italiaans, maar daar kan ik dus niets over zeggen aangezien we er niet gegeten hebben.

Meer info: Bambini Paris – Bambini (bambini-restaurant.com)

Gigi: hier ben ik zelf op aanraden naartoe gegaan en dit was men favoriet restaurant tijdens deze trip. Je kan het zien op de reel. De keuken is hoofdzakelijk Italiaans en voor het interieur en de ligging vind ik de prijzen heel schappelijk. Enkel het drinken is duurder, maar dat is overal in Parijs. We hebben er super lekker gegeten met op de achtergrond een live bandje (het was zondag middag). Een echte aanrader!

Meer info: Gigi (gigi-restaurant.com)